Update

Idag är det dagen före julafton. Jag mår lite svajigt. Det känns som att jag är hungrig men mår lite illa på ett konstigt sätt också? Äh, det blir nog bra. Jag ska bara försöka tänka på saker som får mig att bli lugn, och vara med människor som jag kan prata med om sånt.

En liten update på vad som har hänt senaste tiden:

♦ Jag och C har glidit ifrån varandra rejält. Vi kan dock prata om det, men det är absolut inte samma känsla mellan oss som det var i somras/höstas. Det är jättesynd, för han är verkligen speciell. Jag vet att han tycker samma sak om mig, men han är verkligen mycket mer egen än vad jag är. Senaste gången vi träffades var första advent. Och innan det på höstlovet. Jag tror ni förstår hur mycket vi glidit isär då om man jämför med hur ofta vi träffades i augusti/september.

♦ Jag har träffat A:s kompis/eventuella kille som tyvärr också börjar på C (vi kallar honom CK istället!). Första gången vi träffades var den tionde. Det var jag, han, A och en kompis till alla oss som heter J (en kille som vi tror är bög :D). I alla fall, vi gick omkring ute och var också hemma hos CK. Hos hans pappa hade han ett ganska vanligt, litet rum. Det var fint och det hängde tavlor på väggarna. Tavlorna såg ut som graffiti! En liknande hängde i hallen. När vi kom in i hans rum hos hans mamma var det första man såg en hel fondvägg med graffiti på! Det var inte en tavla. Det var sprayat direkt på väggen. Skitsnyggt var det. Jag har alltid älskat graffiti (jag är ju en liten hiphopare, men jag älskade det innan också). Jag frågade om det var CK som hade målat alla tavlor. Det var det. Jag blev värsta imponerad, för det såg verkligen hur coolt som helst ut! Han blev förvånad när jag kunde tyda vad det stod, eftersom A knappt kunde gissa rätt på en enda bokstav, enligt CK. Jag sa bara "det står ju så", kort och gott. Det är inget emellan A och CK nu. Det var det litegrann innan jag träffade honom, men nu är de bara kompisar. CK och jag har mycket gemensamt! Han är oxe, och jag är stenbock, så vi går bra ihop också. Hiphop-stilen älskar vi, och jag fick låna både hans röda keps och en stor, svart t-shirt till min dansuppvisning! När jag och CK började snacka om Eminem och graffiti tror jag att A kände sig lite utanför. Det skulle jag ha gjort om hon passade skitbra ihop med mina killkompisar första gången i alla fall.
Jag tror att CK gillar mig litegrann. Han har sagt att jag är söt, duktig på att sjunga och bra på att dansa. Och han rör/petar på mig när han får en chans, haha. Plus att han är skitsnäll mot mig och lite kall mot A. Och skickar hjärtan på sms. Fast det sista har han slutat med, för en gång skickade jag inte tillbaka. Det känns så förrädiskt mot A. Om hon fortfarande gillar honom en aning, så är det ju inte världens roligaste om jag kommer och tar all hans uppmärksamhet. Jag måste hela tiden vara lite avvisande, eftersom jag inte har lust att förlora A för honom. Jag vill vara hans vän. Det är allt, än så länge. Och jag hoppas för guds skull att det fortsätter att vara så! Annars kommer A att mörda mig. Hon verkade redan sur när jag sa att CK ville träffas och hitta på nåt. Hon ba: Med dig? Jag ba: Ja?
Då sa hon att han säkert gillade mig. Jag sa att då får han väl göra det då.
Det blir fan alltid såhär. Inte för att skryta nu, men varje kille jag försöker bli kompis med blir kär i mig istället. Jag har inte den blekaste om vad det kan bero på. Antingen är jag väldigt attraktiv (ganska uteslutet, tror jag) eller så är tjejer det enda killar i vår ålder är ute efter. Och då tar de första bästa. Ajdå, jag hoppas på det andra alternativet. Att vara attraktiv är ju inte särskilt fel ;)

♦ Jag funderar på att klippa mig. Ganska kort. Ungefär till axlarna! På senaste tiden har jag nämligen testat att ha mitt hår naturligt, alltså i lockar/vågor. Det blir faktiskt väldigt fint. Jag gör såhär:
1. Duschar/tvättar håret.
2. Headbangar (HAHA FUNKAR BÄST).
3. Klämmer med handduken på lockarna. Man ska tydligen aldrig gnugga med handuk på håret som jag alltid gjort.
4. Låter håret självtorka en liten stund så att det blir fuktigt och inte genomblött.
5. Har i curl cream i håret så att hårstråna hålls samman och inte lever sitt eget liv.
Huvudanledningen till att jag vill klippa mig är ändå att mitt hår är så otroligt slitet. Den sista DECIMETERN av håret är helt förstörd. Lika bra att klippa av skiten och börja om då. Jag passar ändå jättebra i kortare hår!

♦ Jag har fått mina betyg såklart. Här har ni dem:

Bild: MVG
Biologi: MVG
Engelska: VG
Fysik: VG
Geografi: VG
Hemkunskap: MVG
Historia: MVG
Idrott och hälsa: VG
Kemi: VG
Matematik: MVG
Franska: MVG
Musik: MVG
Religionskunskap: MVG
Samhällskunskap: VG
Slöjd: G
Svenska: VG
Teknik: VG


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0