Paus från C

Jag och C har en "paus". Vi är ju inte tillsammans, men jag vet inte vad jag ska kalla det om jag inte ska säga paus. Det var hans idé. Han har varit väldigt grinig och krävande på sistone. Han kräver saker av mig som jag inte kan uppfylla. Jag tror att jag skrev lite om det innan. Det där med framtiden till exempel. Jag kan ju inte lova att något ska hända i framtiden. Han visar heller ingen respekt gentemot mig. Om han säger typ: "på söndag ska vi göra det här!", och jag säger: "kanske det... vi får se", så säger han typ: "jo, det ska vi".
Det är en liten grej, jag vet, men det är jäkligt irriterande. Dessutom tror han att han får röra mig när han vill och allt sådant. Om jag säger åt honom att släppa mig så släpper han inte. Om jag ber honom att sluta med något så slutar han inte. Om jag ber honom att inte följa efter mig så följer han efter mig.
Jag kanske inte är tillräckligt tydlig? Fast det borde inte spela någon roll. Han ska låta mig vara om jag så vill det, eller hur?
Så nu har vi inte pratat med varandra sedan i måndags. Han bad mig nämligen att inte kontakta honom på en vecka. Idag är det fredag, och i morgon är det konfirmationsläger. Han är konfirmand och jag är assistent. Jag har sagt till honom att jag ska på lägret, och han får väl göra som han vill. Jag undrar om han kommer eller inte. Han kanske pratar med mig i kväll? Hur ska jag reagera då?
Under de här dagarna som vi har varit ifrån varandra, har jag känt mig ganska... fri. Jag har klarat mig väldigt bra, och ingen har fått mig att känna mig som en dålig vän eller gett mig dåligt samvete. Det känns även som att jag har fått bättre och starkare kontakt med andra vänner och personer i klassen som jag annars faktiskt inte ens brukar prata med. Det är ju det jag har misstänkt hela tiden. Att min och C's nära kontakt har gjort mig lite osocial mot andra. Därför kan jag tycka att det är bättre om vi inte har en sådan nära relation.
Jag har ingen aning om hur han känner just nu, eftersom vi inte har pratat på så länge, men jag tror att han antingen kommer att skratta bort allt och säga att vi stryker ett streck över den senaste månaden, eller att han kommer att konstatera att han faktiskt också klarade sig bra utan mig, och därmed hålla med om att det är bättre om vi bara har en vanlig vän-kontakt som alla andra. Eller så kommer han aldrig att prata med mig igen. Fast det är inte så troligt. Då är det troligare att han säger att han vill bryta kontakten med mig och så gör vi det. Vi får se hur det blir. Jag känner inte att jag bryr mig så mycket om hur det blir just nu i alla fall. Det kanske tyder på att jag inte vill umgås med honom längre?

Kommentarer
Postat av: LIIV - vanlig men unik

Förstår att det är irriterande, jag hatar när folk försöker bestämma över mig! :o

2011-08-24 @ 21:44:00
URL: http://liivahliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0